vineri, 11 octombrie 2013

Fericire si nefericire...

Nu, nu voi da o definitie a lor! Fiecare in parte stie ce inseamna fiecare. Sau daca nu stie, ne spune nenea google. Nu e vorba despre asta! Ci despre a vedea fericirea la cei din jur! Este un chin, asa-i?
 Suntem inconjurati de oameni slabi, oameni mult prea creduli, oameni cu probleme. Oameni invidiosi care vor refuza sa se bucure de fericirea ta. Iar motivul este unul extrem de simplu: de ce mama ma-sii sa ma bucur eu ca-i merge aluia bine? Nu, nenica, eu vreau sa-mi mearga mie bine! Si daca nu-mi merge mie...voi face in asa fel incat nici altora sa nu le mearga! Ma stramb si ma incrunt la fericirea lor, pana cand o sperii si da bir cu fugitii. Poate am noroc si fuge inspre mine! Ca doar n-am sa fac eu ceva sa o gasesc. E greu, dom`le, sa cauti dupa ea! E si mai greu sa muncesti pentru ea!
Atata timp cat lumea se detrama, adevaratele valori sunt uitate, azvarlite precum niste papusi nefolositoare, ce pretentii mai putem avea? Sufletele oamenilor au ajuns sa fie acoperite de noroiul zilei de astazi si virusat de falsa speranta a zilei de maine.Si cand vezi cum intregu-ti suflet iti este acoperit de praf, nu vei lua carpa sa il stergi, vei cauta sa sufli, spre a da si altora. De ce sa ai doar tu? Esti darnic, ce e rau ai imparti cu toti! Egoismul apare doar cand tie iti merge bine!... E greu sa iti faci un tel din a-ti construi propria fericire, pare mai usor ca telul sa devina distrugerea fericirii celor din jur! Un tel de care tii cu dintii!Improsti cu venin in cei din jur, fiindca e mai simplu. Imediat vei vedea rezultatele: oamenii se vor simti raniti, ii vei vedea cum devin tristi, morocanosi! Vai, si ce mandru de tine mai esti! Nu-ti incapi in piele! E rezultatul muncii tale, nu?...
Suntem oameni si toti avem lipsuri, defecte, slabiciuni... De ce nu ne-am putea face un scop in viata din a prelucra propria noastra persoana? De ce sa nu incercam sa ne educam si sa educam societatea, pentru a putea trai intr-o lume mai calda, mai buna?Poate daca vom invalui raul cu bunatate, gheata din inimile oamenilor se va topi si vor invata sa fie mai buni, mai calzi! Sa ofere celor din jur zambete, nu lacrimi!
Si inainte de a va avanta in rautati pune-ti-va o intrebare foarte simpla: daca maine n-ar mai fi? Ati vrea ca ultima voastra zi sa fie plina de venin si rautati?… Cum spune Ronan Keating- If tomorrow never comes… Continuarea este interpretabila!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu